BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Amaran: Blog ini hanya untuk kepuasan hati pemiliknya sahaja, tidak akademik, islamik dan politik..

Saturday, July 18, 2009

Titik Permulaan..


Alhamdulillah, segala puji ku rafa'kan kehadrat Ilahi, selawat dan salam ke atas junjungan Rasulullah Habibullah S.A.W, juga ke atas kerabat dan sahabat Baginda sekaliannya..
Pada hari ini aku mencoretkan satu titik bukan sebagai noktah, bahkan sebagai permulaan kehidupanku di alam maya.. Aku menulis bukan untuk dibaca, mempamerkan bukan untuk dilihat, menzahirkan bukan untuk diterima.. Cuma aku inginkan meluahkan segala yang tersirat di hati, untuk dikongsi bersama jiwa-jiwa yang boleh diisi, bunga-bunga cinta yang mekar mewangi, ayat-ayat cinta yang indah bersemi, mawar berduri pilihan hati dan permata yang menyinari hidup ini..

Memberiku bukan untuk balasan, kesalahanku untuk diperbetulkan, taubatku menambah ketaqwaan, tingkahku sebagai cerminan.. Senyumanmu, membawa kebahagiaan..
Tak kenal maka tak cinta, ta'ruf pembuka bicara.. Seorang hamba di permusafiran, sentiasa kesepian dalam keramaian.. Senyumku dalam kedukaan, kebahagiaan sahabat membawa keriangan.. Mencari ilmu di negara orang, dengan harapan membawa sinaran.. Umur yang tidak melambangkan kematangan, rupa yang tidak melambangkan kedudukan..
Luahanku bukan untuk difahami, kerana hanya aku sendiri yang lebih memahami..
Ya Allah, tunjukilah aku kebenaran itu tetap kebenaran dan dorongilah aku untuk mengikutinya, tunjukilah aku akan kebatilan itu tetap kebatilan, dan dorongilah aku untuk menjauhinya..