BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Amaran: Blog ini hanya untuk kepuasan hati pemiliknya sahaja, tidak akademik, islamik dan politik..

Sunday, January 10, 2010

Keserabutan Yang Berpanjangan..


Ini bukan kali pertama utk aku mengadu.. Ini bukan kali pertama aku bernada syahdu.. Ini bukan kali pertama jiwaku terasa pilu.. Sungguh, aku terseksa di dunia ini.. Seringkali aku mencari namun tidak ku temui.. Luahan di hati tidak dapat didengari.. Yang ku mampu hanya menekan papan kekunci..

Aku bukan lagi keliru apatah termangu-mangu.. Mulutku bisu jasadku kelu.. Keyakinan yang selama ini dipasak membatu kini merapuh bak sebatang kayu.. Betapa aku bimbang andai ditarik roh sepintas lalu, aku pergi terkulai layu..

Ya Allah, betapa kini aku sangat mengharap.. Harapan yang kian pudar namun tetap ku garap.. Bantulah aku dalam menghadapi hidup yang bersirap.. Moga dijauhkan aku daripada menjadi binatang kurap..

Tulisanku caca merba seperti tiada makna.. Orang melihat bisa mengutuknya.. Namun inilah cara aku berkata-kata.. Tiada minta dinilai atau dihina..