BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Amaran: Blog ini hanya untuk kepuasan hati pemiliknya sahaja, tidak akademik, islamik dan politik..

Friday, August 28, 2009

Memandang Dan Dipandang..


Ya Allah, betapa lama aku tidak mengirimkan khabar beritaku kepadamu.. Aku merindu, dan ingin dirindu selalu.. Sekali-sekali aku rasakan aku tidak lagi mampu memikul amanah daripadamu.. Kerana dunia ini penuh dengan nafsu, seringkali membuat aku bertindak melulu..

Aku mengerti akan hakikat introspeksi diri yang dibuat saban hari.. Aku nampak di mana kelompangan, di mana halangan.. Aku cuba, dan terus mencuba membina mahligai diri, namun aku bimbang tiadalah ia mampu berdiri.. Tiadalah hidup aku di dunia ini dengan sendiri, melainkan penuh dengan manusia di kanan dan kiri.. Aku mencari, namun sering dihalangi..

Kenapa tiada yang mengerti diri ini..? Kenapa tiada yang memberi ruang untuk diisi..? Kenapa seringkali aku jatuh setelah berdiri..?

Tembok kekuatan yang aku bina sebagai penghadang, namun harus aku ingat tidak mustahil ada yang menerjang.. Segala apa yang aku mampu usahakan aku jadikan pedoman, namun pasti ada yang melontarkan pandangan.. Hidupku dalam rantauan yang aman, namun pasti ada yang melakukan kefasadan..

Ya Allah, aku hanya mampu menjaga diri, namun tiada aku mampu mengawal mereka yang empunya diri.. Adalah aku mengharapkan perlindungan dalam hidup ini, supaya rebah nanti bangun kembali.. Jati diri yang aku bina selama ini, semoga kekal utuh abadi dan sentiasa dirahmati..